« vorige paginaweek van de participatie

verhalen maken nieuwe coöperatie

Last minute

Over de Amsterdamse Mediafabriek en hoe de samenwerking tussen De Regenboog Groep en Overhaus 150 nieuwe Amsterdamse ondernemers gaat opleveren.

De werkprojecten van De Regenboog Groep bieden dagbesteding aan een zeer gevarieerde groep mensen. Een deel van hen zou aansluiting kunnen vinden bij de reguliere arbeidsmarkt als we met die werkprojecten een brug slaan op maat. De Amsterdamse Mediafabriek (De AMF) wil die brug bieden door de deelnemers al tijdens het ontdekken en ontwikkelen van de eigen talenten aan commerciële opdrachten te laten werken. Tegelijkertijd kunnen zij binnen de Coöperatie De AMF stappen zetten richting zelfstandig ondernemerschap. Deze samenwerking tussen De Regenboog Groep en Overhaus verbindt Amsterdammers in dagbesteding aan commerciële bedrijven en opdrachten, zodat begeleiding, werkzaamheden, scholing en stages grotendeels in een reguliere setting plaatsvinden. Het project begint met het vormgeven van verhalen, zoals die van de deelnemers zelf…

https://www.ervaringswijzer.nl/uploads/webteksten/MediaFabriek.pdf