In én uit de bijstand

Op aanvraag organiseren we deze training voor medewerkers van WPI. Belangstelling? Neem contact op met ons via info@participatiegids.nl.

Ervaar de situatie van mensen in de bijstand en ontdek hoe je jouw taalgebruik, houding en gedrag hierop kunt afstemmen. Deze training bestaat uit twee onderdelen gericht op bewustwording vergroten en opgedane vaardigheden toepassen in de praktijk. Alle factoren komen aan bod die belangrijk zijn bij het handelen vanuit het klantperspectief. De training wordt gegeven door een trainer en ervaringsdeskundige!

1. Serious game ’1 uur in de bijstand’

Ervaar met de serious game wat er gebeurt als je vanuit een stabiele situatie terugvalt op een uitkering. Een unieke ervaring waarbij je niet van buitenaf naar de doelgroep kijkt, maar een uur lang zelf de doelgroep bent. Ontdek hoe het is om vanuit die situatie keuzes te moeten maken en hoe beperkt die keuzeruimte soms is.

2. Vaardigheidstraining

Je hebt ervaren hoe het is om in de bijstand te zitten. Hoe pas je de opgedane inzichten toe in jouw werk? Tijdens de vaardigheids- training ga je aan de slag met taalgebruik, houding en gedrag en krijg je concrete handvatten om dit toe te passen in de praktijk.

Deze training is ontwikkeld met steun van het VSB fonds, door Lansco, het Amsterdams Netwerk Ervaringskennis en de Vrijwilligersacademie Amsterdam. Voor meer informatie kun je contact opnemen met info@participatiegids.nl.

Flyer training