VraagMij

In contact komen met collega’s van een voor jou onbekende organisatie blijkt soms best lastig te zijn. De tool VraagMij wil hier verandering in brengen.

Uit de praktijk is gebleken dat het contact met onbekende collega’s vaak moeizaam gaat. Professionals missen vaak de juiste ingang om net die ene specifieke collega te bereiken. Vaak kom je bij een algemeen nummer uit, of heb je helemaal geen contactgegevens. Daarnaast is het soms lastig te bepalen welke organisatie je bij een bepaald vraagstuk zou kunnen helpen.

VraagMij helpt!

De Gemeente Amsterdam heeft aan de hand van bovenstaand een app ontwikkeld, genaamd VraagMij. De site is ontwikkeld naar de behoeften van de professional: vraagstukken rondom specifieke regelingen zijn per thema ingedeeld, en gekoppeld aan de bijbehorende contactpersoon. Als professional kan je een account aanmaken en de voor jou relevante contactgegevens per vraagstuk opzoeken. Op deze manier bereik je gelijk de juiste persoon, en word je zo niet tegengehouden in het persoonsgericht ondersteunen van de klant.

Praktijkvoorbeeld

Een trajectbegeleider van een sociale firma ontmoet tijdens een banenmarkt een vrouw. Ze wil een leerstage doen. Om te starten moet de vrouw eerst door haar klantmanager bij WPI overgedragen worden van de afdeling Activering naar de W&R. Het lukt de trajectbegeleider niet om contact te krijgen met de juiste casemanager.

Vraagmij.amsterdam.nl had hierbij kunnen helpen. Een contactpersoon van deze afdeling zou kunnen helpen de casemanager te bereiken waardoor de participatiestap zonder omweg gezet zou kunnen worden.

Ga direct naar VraagMij

De site VraagMij.amsterdam.nl helpt participatieprofessionals elkaar te vinden en kennis rondom participatie vraagstukken te delen. Niet meer via een omweg, maar via direct collegiaal contact!