RIS gerelateerde vragen
We beantwoorden de volgende vragen over RIS:
- Wie kan er in RIS kijken en werken in het ondersteunings/zorgplan van de Amsterdammer?
- Wie is ‘eigenaar’ van het dossier en wie kan het nog meer inzien?
- Waar kan ik terecht als ik technische vragen heb over RIS?
- Zijn er voor de overdracht van regie via RIS nog formulieren nodig?
- Hoe wordt gezorgd dat een ondersteunings/zorgplan geëvalueerd en verlengd wordt?
Wie kan er in RIS kijken en werken in het ondersteunings/zorgplan van de Amsterdammer?
De buurtteammedewerker die de regie heeft kan hierin kijken en werken.
Deze buurtteammedewerker kan een dagbestedingsaanbieder toegang tot het dossier verlenen, zodat deze het dossier kan inzien.
Wanneer er nog geen regievoerder bij het buurtteam bekend is kan de dagbestedingsaanbieder het dossier met het ondersteunings/zorgplan alvast beginnen aan te maken, en moet daarbij zo snel mogelijk contact opnemen met het buurtteam.
Bij het buurtteam krijgt een medewerker vervolgens de regie en neemt het dossier en het plan over, om er vervolgens in overleg met de dagbestedingsaanbieder verder in te werken.
Wie is ‘eigenaar’ van het dossier en wie kan het nog meer inzien?
De buurtteamedewerker die de regie heeft is eigenaar van het dossier.
De buurtteammedewerker kan een dagbestedingsaanbieder toegang tot het dossier verlenen, zodat deze het dossier kan inzien.
Waar kan ik terecht als ik technische vragen heb over RIS?
Buurtteammedewerkers kunnen hiermee naar de super users in hun team.
Zijn er voor de overdracht van regie via RIS nog formulieren nodig?
Per buurtteam kan een verschillend formulier gevraagd worden zoals een ‘derden verklaring’ of een ‘aanmeld formulier voor verwijzers’ of een ‘aanmelding verlenging en regievoering’ of een ‘aanmeldformulier voor regie en aanvullende Wmo’. Dit wordt als verwarrend ervaren.
Het buurtteam is bezig met de werkprocessen stedelijk te stroomlijnen, hier vallen ook de formulieren onder die (nu) gebruikt worden bij de toegang dagbesteding. Tot dat dit afgerond is worden de aanbieders vriendelijk verzocht flexibel te zijn en per buurtteam af te stemmen.
Hoe wordt gezorgd dat een ondersteunings/zorgplan geëvalueerd en verlengd wordt?
De buurtteammedewerker krijgt daarvoor een melding per email.