Aanmelding en contact
We beantwoorden de volgende vragen rondom aanmelding en contact:
- Hoe wordt de Amsterdammer aangemeld voor dagbesteding?
- Wat zijn de contactmomenten tussen een (beoogde) dagbestedingsaanbieder en buurtteammedewerker?
- Wat als het contact eventueel hapert?
Hoe wordt de Amsterdammer aangemeld voor dagbesteding?
Er zijn verschillende aanmeldmogelijkheden:
- Verwijzing door zorgaanbieder (bijv huisarts, ggz instelling) naar dagbestedingsaanbieder en/of naar buurtteam.
- Na spontaan binnenlopen van Amsterdammer op locatie van dagbestedingsaanbieder of buurtteam.
- Op verzoek van Amsterdammer zelf, mantelzorger of familielid, bij dagbestedingsaanbieder
- Op voorstel van een buurtteammedewerker die in contact is met deze Amsterdammer
Er volgt dan contact tussen de (beoogde) dagbestedingsaanbieder en buurtteammedewerker.
Wat zijn de contactmomenten tussen een (beoogde) dagbestedingsaanbieder en buurtteammedewerker?
- Na aanmelding
- Bij (half)jaarlijkse evaluatie va het zorg- of ondersteuningsplan
- Bij tussentijdse gebeurtenissen met/rondom de Amsterdammer die deelneemt aan dagbesteding
- Als er meer of minder nodig is rondom een Amsterdammer.
Wat als het contact eventueel hapert?
Soms gaat er iets mis bij een aanmelding of een overdracht en wil je even schakelen met het buurtteam. Het is belangrijk om dit moment te gebruiken om samen met het buurtteam te leren hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen.
Neem contact op met de betreffende buurtteammedewerker die de regie heeft (naam via RIS). Samen kan je het probleem oplossen. Wanneer je er niet samen uitkomt – of er is nog geen naam bekend in RIS – kan je contact opnemen met het centraal contactpersoon buurtteams in geval van hapering in contact: postbus-buurtteamamsterdam@wijknetwerken.amsterdam
Voor specifiek BuurtteamZuidoost melden bij Joanne Sarker of Juanita Schoonhoven: j.sarker@buurtteamamsterdamzuidoost.nl of j.vanschoonhoven@buurtteamamsterdamzuidoost.nl